Dag 13 – Page – Grand Canyon

Vanmorgen voor de laatste keer genoten van het fantastische ontbijt van Days Inn. Hopelijk wordt het morgen beter. Vandaag gaat de tocht naar de Grand Canyon. Een kleine 200 Km maar wel weer langs die wegopbreking waar je zo maar een half uur voor Jan Joker staat te wachten. De wegen zijn spaarzaam dus alternatieve route zit er niet in. Met wat tussenstops hier en daar, waaronder een Indianenmarkt, kwamen we om een uur of twee in het hotel aan.

Zag er van buiten goed uit maar we konden pas om 04.00 uur inchecken. Oh ja, voor we naar het hotel gingen nog geprobeerd een vlucht over de Grand Canyon te regelen. Via internet zou dat $91 PP kosten en er was gisteren nog plek zat. Bij de verhuur meldde ze dat het $129 was en dat je voor een internetprijs minimaal 48 uur van te voren moet boeken. Das lekker dus. Dan zijn we weer weg. Even op z’n beloop gelaten en gescheiden een hapje gaan eten. De Kids bij Wendy’s en wij bij een ander hap snap ding er naast. Was allebij niks maar wel duur. Prijzen zijn hier ff anders als in Nevada. Na de snelle hap de Grand Canyon film in het IMAX theater gezien. Gaf een mooie indruk van de Grand Canyon. Hierna ingechecked en ja hoor. Op dat moment komt Benny en Anja Tholenaars ook inchecken. Ongelofelijk. Onafhankelijk geboekt en op dezelfde datum in hetzelfde hotel in dat grote America. We zaten trouwens in het Imax theater ook al naast die Engelsen die gisteren met ons in dezelfde boot zaten tijdens de raft op de Colorado River.

Nadat we de koffers weer boven hadden gezet een duik in het zwembad. Dit was maar van korte duur want we wilden de zonsondergang in de Canyon zien. Dat wilde er meer want het was er behoorlijk druk. De zon inderdaad achter de heuvels zien verdwijnen en het was een aardig schouwspel.

Oh oh wat interessant

Hierna terug naar het hotel en een dinerbuffet genomen. Dit was stukken minder dan in de hotels in Las Vegas, maar je kan niet alles hebben. Het hotel is verder schitteren. De kamer is tot nu toe de mooiste van allemaal. Na het eten nog even mert z’n vieren poolbiljart gespeeld. Hierna iedereen naar bed behalve ik, want het wireless internet reikt niet tot onze kamer. Bij 5306 houdt het op en wij hebben 5311. Jammer. Ik zit nu oin de lobby trouwens wel te genieten van iemand die heel mooi piano speelt en ik heb een biertje meegenomen. Morgen zou het hersteld zijn zeiden ze bij de receptei. Ik geloof er niks van maar we zien wel. Tis nog steeds prachtig weer. Iets minder heet als voorgaande dagen. Lekker dus. Oh ja, tussendoor toch die $129 vlucht voor morgen maar geboekt. Om 10.30 uur worden we verwacht op het vliegveld hier. Das 5 minuten rijden. Spannend hoor.

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook