Dag 14 – Grand Canyon

Vanmorgen weer eens een ontbijt op niveau. Dit hotel, Best Western Squire Inn, heeft ontbijt included en dat zag er weer een stuk beter uit. We schoven aan bij Benny en Anja, die ook net het ontbijt op het bordje hadden.

Na het ontbijt naar het vliegveld voor de tocht over de Canyon. Inderdaad de ANWB korting gekregen dus i.pv. $500 was het nu MAAR $450. Acht ja je komt hier waarschijnlijk maar 1 keer. Volgens Marco hadden we er ook gewoon een playstation 3 voor kunnen kopen. Had ook gekund. Marco had overigens een wat zenuwachtige blik in zijn ogen voor dat we het vliegtuigje in gingen. Om dat te camoufleren heeft ie maar z’n Ipod opgezet. Iets over 11 uur gingen we het vliegtuigje in. Merk en type weet ik niet meer, maar er gingen 19 man + 2 piloten in en hij zat vol. We hadden uitstekende plaatsen. Achterin het vliegtuig. Nou ik kan je zeggen dat het vliegen met zo’n klein ding toch ff anders is als een boeing. Je schudt alle kanten op en turbulentie alom. Toch vergeet je dat snel al je de Grand Canyon bereikt. Ongelofelijk om dat van boven te zien. Wat een enorm groot natuurverschijnsel. In 1 woord prachtig. Blij dat we het gedaan hebben en geen PS3 voor hebben gekocht. Das toch alleen maar schieten.

Nadat we weer veilig waren geland zijn we naar de Village gereden en hebben de lunch dit keer in de supermarkt gekocht. Een paar flesjes Cola, een hele (warme) kip, brood, fruit en chips en met dit geheel zijn we nog een keer naar de Canyon gereden en hebben aan de rand zitten picknikken. Uniek.

Daarna nog even een wandeling door de Village zelf waar we een ijsje hebben gehaald. Nog even een kijkje genomen in hotel…….en een oude stoomtrein uit 1906 op de foto vastgelegd. Hebben het vertrek niet afgewacht.

Toen terug naar het hotel en naar het zwembad. Daar genoten van het heerlijke weer hier samen met Benny en Anja.

Vanavond gaan we met z’n zessen naar een steakhouse hier ergens aan de overkant. Het vervolg schrijf ik dus morgen wel.

Ik kan er eigenlijk vrij kort over zijn. We hebben heerlijk gegeten in een steakhouse schuin aan de overkant. Bediend door cowboys en de ene steak nog groter dan de ander. Ik heb me vandaag gewaagd aan de “biggest Steak There is”. Nou dat was ie ook wel. Was 24 Ounce. Een hele kluif maar wel lekker. Was ook reuze gezellig.

Na het eten nog een afzakkertje in de hotelbar en werd het toch nog laat want morgenochtend gaan we de zonsopgang in de Canyon bekijken. en dat gebeurt om 05.30 uur.

Marco’s 2e revieuw

Marco’s 2e review

1-8-2008 6:55:20
Hier mijn 2e stukje over de vakantie tot nu toe. Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin in de “states”. Inmiddels is de vakantie al weer ver over de helft, gaat echt snel hoor! We hebben in de tijd dat ik niks heb geschreven heel erg veel gedaan + beleefd, dus kan ik niet overal mijn mening geven op deze weblog. Het leukste vond ik tot nu toe Las Vegas. Het was daar in alle opzichten (behalve het verkeer) super kick. Ik vond het een gezellige, leuke en mooie stad. Het hotel waarin we sliepen was ook geweldig. Het gene dat mij de meeste indruk gemaakt heeft waren de vele caisno’s en de fontein show. Ook heb ik in Vegas weer lekker kunnen shoppen. Merken als Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Levi’s zijn hier zo goedkoop dat we een nieuwe tas moeten kopen om alle nieuwe kleding mee te nemen. Ik heb nu al voor 350 dollar aan kleding gespendeerd en ga de overige 200 ook zeker aan kleding besteden. De wandelingen vallen best mee eigenlijk, ik ga liever over een boulevard lopen, maar zo heel erg is het ook niet. De antelope canyon vond ik wel erg bijzonder en mooi. Ook hebben we in Page lekker kunnen zwemmen in Lake Powell. De “raft” in de colorado river was ook leuk, vooral het zwemmen in 7 graden water, brrr. De Grand canyon was ook erg mooi, al moet ik er niet te lang naar kijken, want dan wordt het saai. Ook was het leuk dat we Bennie en Anja tegen kwamen, we hebben lekker samen gegeten in een steakhouse. Ik zou het leuk vinden als we in LA ook nog met ze gaan eten. Nu wil mijn vader het dag verslag schrijven, dus zal ik niks verklappen over deze dag.
Groetjes,
Marco
Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook