Dag 12 – Page (2)

Vandaag gaan we raften en dat gaat vanmiddag om 13.00 uur gebeuren dus bleven de boys uitslapen terwijl wij het overheerlijke Days Inn ontbijt genoten. Das dus echt 4 x niks dat ontbijt. Na het ontbijt een paar kleine boodschappen gedaan bij de Walmart aan de overkant terwijl de boys het zwembad onveilig maakten. Voor de raft nog even een snelle hap bij “Jack in the Box” waar de kippen in uien waren veranderd. Oh oh wat een lol. Om 12.30 verzamelen voor de raft waar we een korte introductie kregen.

Verzamelen voor de “Smooth Water Raft”
De Uitleg

Toen met de bus door een lange tunnel naar de boten. We moesten trouwens nog wel door een securitycheck en de tassen gingen apart mee. Met een mannetje of 20 inschepen en gaan met die banaan. Het was een “Smooth Water Raft” over de Colorado River door de Glen Canyon, dus erge grote golven verwachtten we al niet, maar er bleken in zijn geheel geen golven of stroomversnellingen te zijn. Dat maakte dat het laatste half uur wat saai werd maar daarvoor was het best leuk en leverde het weer heel wat indrukken op.

Glenn Canyon

Na ruim een uur varen waarin door de Captain (en geen Chauffeur !!) allerlei wetenswaardigheden werd verteld zijn we ergens aan een strandje gestopt. Daar kregen we de gelegenheid om te zwemmen maar vooraf werd wel verteld dat je de held zou zijn als je dat lang zou uithouden. Het water was namelijk constant 45 graden Fahrenheit oftewel 7 graden Celcius. Dat is niet echt aanlokkelijk. Toch hebben Marco Heike en ik een snelle duik gewaagd. Het is echt erin rennen en zo snel mogelijk er weer uit proberen te komen voor je hart stil staat. Gelukkig is de buitentemperatuur rond de 35 graden Celcius dus je bent het weer snel vergeten.

Om 17.00 uur legden de boten weer aan en toen nog even met de bus naar de auto. Dat duurde bijna twee uur. De chauffeur had nog een mooie sightseeing tour en er was een wegopbreking waar we gewoon ruim een half uur stil hebben gestaan. Na een Pizzahutje was het vanavond vroeg slapen. Morgen weer vroeg op want dan gaan we naar een andere Canyon. De Grand Canyon.  We kijken bij aankomst of we kunnen vliegen en zo nee, dan boeken we voor overmorgen.

Oh ja, ik kreeg vandaag nog een Re-mail van hotel Hidden Palms in Lake Havasu. Ik had ze gemaild dat ik geen creditcardgegevens via email wilde versturen omdat dit non-secure was. Ze wilde alleen de reservering laten doorgaan als ik voor 18.00 uur telefonisch de gegevens zou doorgeven. De mail las ik om 20.00 uur. Toch maar een poging gewaagd en kreeg meteen iemand die op de hoogte was. Gegevens doorgegeven and everything is setteld now. Tis zo’n eenvoudig land hier.

29 juli

Heikes corner

Ja inderdaad jammer dat het raften aan zich niet spectaculair was, maar wat een natuurschoon. Je had nu alle tijd om alles goed te bekijken.

Het echte raften is meestal een hele dag of zelfs dagen en dan gaan ze er ook echt voor. Vanuit Moab kun je zo’n trip boeken, maar dat ligt niet op onze route. Voor de volgende keer dus, Ja want wij  komen zeker terug. De Pizza Hut had lekkere Pizzas alleen hadden wij weer op z’n Europees besteld, we hadden tenslotte honger, dus voor iedereen een. Die man aan de kassa zal wel gedacht hebben, “zo die hebben honger”. Volgende keer dus 2 minder en dan is het ook zat. Dat met die doggie bag hebben wij nog niet geprobeerd, dus er belandde heel wat in het vuil, nadat wij dan toch helemaal volgepropt waren. Vandaag op naar de Grand Canyon, die we gisteren al vanuit de verte hebben gezien

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook