Dag 11 – Page (1)

Vandaag geen reisdag maar een rustdag. Het is tenslotte zondag. Uitslapen is er echter niet bij want het hotelbreakfast is maar tot 09.00 uur. Daar waren we dus om 08.30 maar dat is niet echt iets om vroeg voor op te staan. Mufins, Bagels enz. Omstreeks 10.30 uur vertrokken we naar de “Lower Antilope Canyon”. Das niet ver van ons vandaan (8 Km). Deze Canyon is een uitloper van het Lake Powell en is bijzonder vanwege zijn smalle doorgangen en z’n uitgesleten wanden. Als je er tussen 11.00 en 13.00 uur in gaat is het vanwege de lichtinval het mooist. We hadden dus de tour van 11.00 uur. Nou ja tour!! De gids wees ons de ingang en vermaak jezelf maar. Ongeveer een uurtje in die kloof geklauterd en geklommen. Was best leuk en mooi. Veel foto’s gemaakt in de hoop dat er een paar zouden lukken vanwege de rare lichtinval. Achteraf bleken er wel een paar leuke plaatjes bij te zitten. Die kloof is trouwens eigendom van de Indianen die dit stukje land weer terug gehad hebben. Toch leuk dat je in je eigen land weer een stukje terug krijgt.

Na de “Antelope Canyon” even terug naar het hotel en hebben de boys nog even wat gegeten bij “Jack in the Box”. Een soort Macdonalds naas ons hotel. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een mogelijkheid om ergens een bootje te huren of zoiets. Wel gevonden, maar dat was dan $ 300. Daar hadden we geen trek in dus gewoon een beetje luieren en zwemmen aan het strand. Het was warm maar wel met een windje. Prima weer om te verbranden dus. Wel leuke views vanaf ons strandplekkie.

Onderweg naar huis nog even gestopt bij een viewpoint waarvandaan je de Glenn Dam en de Colorado River kan zien. Daarvandaan kan je ook de boten zien waar we morgen een raft tour mee willen maken.

‘s-avond een reservering gemaakt voor de raft tour over de Colorado River van morgen en gaan eten bij een Steakhouse. Dit was weer op aanraden van Marco. Hoe konden we hem nog vertrouwen na die miskleun van Kentucky Fried Chicken van gisteren. Maar, alles is weer goed. We hebben lekker gegeten. Marco heeft z’n tweede T-Bone te pakken. Dat bevalt hem wel.

28 juli

Heikes corner

” Page” tja wat valt daarover te zeggen. Het stadje stelt niets voor, geen charme. Was het niet dat het aan het Lake Powell lag, zou je er rap doorheen rijden. Lake Powell is well heel erg mooi. Het water is warm en het uitzicht is schitterend. De Antilope Canyon was als verwacht. Op you tube had ik al filmpjes ervan gezien. Schitterend en je wil alles op foto vasthouden,maar dat gaat niet. Er zijn een aantal restricties om deze canyon in te gaan. Ben je claustrofobisch of dik laat het dan. Je moet door een hele nauwe ingang naar beneden klimmen en ook eenmaal in de canyon zijn er een aantal klauterparteien waar je je best moet doen om niet je enkel te verzwikken. Maar de jongens vonden het geweldig. Vandaag gaan we raften op de Colorado River. We verwachten eigenlijk meer een boottrip omdat het niet echt whitewater rafting is. We zullen zien.

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook