Dag 10 – Zion – Page

Vanmorgen met tegenzin vetrokken uit hotel Bumbleberry. Niet alleen vanwege het hotel maar ook omdat we gerust nog een dagje “Zion National Park” er aan hadden kunnen plakken. Dat had dan wel betekent dat we nog een trail hadden gedaan en daar zouden we de kids ook niet echt happy mee hebben gemaakt. Zeker niet op voorhand want achteraf is het altijd toch erg leuk geweest. Dus de Dodge weer gestart, maaar nier voor lang want 300 m verder was een breakfastrestaurant waar we hebben ontbeten.

Daarna dwars door het Zion Park naar Page gereden. Je rijdt dan in de Canyon met links en rechts rotswanden. Iedere keer onstaat dan weer de discussie wat nu het vershil is tussen een Canyon en bijv. de Alpen. Heike weet dat altijd haarfijn uit te leggen. De rit was in ieder geval prachtig en dus ook weer de nodige fotos gemaakt.

Na het park ging de weg verder naar Page en na 190 km waren we er. Je ziet het Lake Powell al van verre liggen met volgens ons op de achtergrond “Monument Valley”, maar daar zijn we nog niet helemaal zeker van.

Voordat we Page in reden zijn we nog even gestopt bij een soort Hooverdam maar dan iets kleiner. De Glenn Canyondam.

5 Km verder was ons hotel. Een Days Inn. We konden inchecken ook al waren we te vroeg. De tijd was weer een uur teruggegaan na de staat Utah. Page ligt namelijk in Arizona. Omdat we hier drie nachten blijven alle koffers weer naar de kamer gesleept en zwembroeken aan en naar het strand. Strand is hier aan het Lake Powell een kilometer of 5 vandaan. Het meerwater is heerlijk warm en schoon.

Er is behalve zwemmen alleen niet zoveel te beleven dus morgen zoeken we een ander strandje. Iets waar we een kanootje of zoiets kunnen huren. Na het strand boodschappen gedaan bij een Wallmart en voor de rest van de vakantie Bier en Frisdrank gekocht. Ik ben benieuwd of we straks de koffers nog in de Dodge krijgen. Dat zien we dinsdag wel. We drinken gewoon een beetje door.

Na de boodschappen moesten we natuurlijk weer eten. Op Marco z’n aanraden eens een Kentucky fried chicken aangedaan. Dat was toch wel zo lekker. Nou hier dan niet. We werden geholpen door een Indiaan met een spraakgebrek. Dit had hij waarschijnlijk al vanaf zijn geboorte maar die tongpiercing heeft hem niet echt goed gedaan. Na een kwartier uitleggen wat we dan graag wilde eten hadden we eigenlijk op moeten stappen, want het eten was op z’n zachtst gezegd niet geweldig.

Het is hier wat minder warm. 90 graden Fahrenheit oftewel 32 graden Celcius. Aangenaam. Morgenochtend gaan we de Antelope Canyon doen.

27 juli

mario’s verhaal

hier in Page is het erg leuk.

het is goed uitgekozen.en we hebben de eerst nacht geslapen en het lag heerlijk gaan dan nog een boot huren

en we hebben een leuk zwembad waar we een Americaanse familie zijn tegen gekomen.

dan gaan we nu lekker ontbijten.

en zo is het!!!!!!!!!!!!!!!

27 juli

Heikes corner

Bumbleberry Inn kamer 111 iets wat we moeten onthouden. Op de begane grond met terrasje en zicht op het Zionrelief. Van iedereen horen we dat we Bryce moeten doen, maar goed je moet keuzes maken. We weten wel zeker dat we hier terug komen om wat meer te lopen en om de Bryce te doen en dan ook nog verder richting Moab te trekken. Het is hier echt prachtig en je raakt niet uitgekeken. Op fotos is dit niet over te brengen. In Page hebben we gisteren op aanraden van Marco in de KFC gegeten. Na al dat lekkers wat we de afgelopen dagen voorgeschoteld kregen was dit echtg goor. Nooit meer KFC

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook