Dag 9 – Las Vegas – Zion

Vandaag hebben we Las Vegas verlaten. Veel indrukken opgedaan en de volle tijd benut. Het is een ontzettend drukke en levendige stad waar het 24 uur door gaat. Ok, om 09.30 uur uitgechecked en richting Springdale. Iets meer dan 250 Km voor de boeg. We gaan wel weer ergens langs de weg ontbijten. Dit werd echter een lucnch omdat er gewoonweg niets was. Net voor de staatsgrens met Arizona een hotel OASIS waar we een lunchbuffet hebben genoten.
Een laatste gokje gewaagd in Nevada.
Daarna een klein stukje Arizona en vervolgens naar de staat “UTAH”. Je ziet dat de woestijn langzaam in een rotsachtig landschap en daarna in een groener landschap veranderd.
Utah Rocks
In Springdale kwamen we om 13.30 uur aan en konden we ons hotel meteen in. Hotel de Bumbleberry Inn. Het is net het paradijs hier. Midden in de Canyon met een zwembad in onze tuin. Wanneer houdt het op met superlatieven. Omdat het nog steeds behoorlijk heet was hebben we de middag lekker aan het zwembad doorgebracht.
Bumbleberry Inn

Om 17.30 uur zijn we naar het Zion National Park gereden en hebben daar de tourbus genomen tot het eindpunt. Entree voor dit park is $25. In dit park kan je allerlei “trails” doen varierend van een half uur tot een hele dag en van makkelijk tot moeilijk. Wij hebben gekozen voor een makkelijke die niet te lang zou duren. The “Riverside Walk”. Eeerst een pad langs het water tot dat het zo smal wordt dat er alleen nog maar water is. Dan kan je dus verder door het water. Alleen Heike was goed voorbereid en had waterscchoenen maar wij mannen doen dat gewoon op onze blote voetjes. Nou da’s toch knap lastig. Het water werd steeds dieper en toen het bijna bij het kruis stond zijn we omgedraaid. Was wel erg leuk en spannend om je bezittingen allemaal droog te houden. Is uiteindelijk wel gelukt.

The Narrows Trail

We waren net op tijd weer bij de bus want het ging even enorm onweren en regenen. Was gelukkig van korte duur en terug in ons Bumbelberry Innetje in ons eigen voortuintje een lekker biertje gedronken.
mario’s verhaal

26-7-2008 17:48:53
we zijn naar het zion park geweest.
het was een eindje lopen maar dat vond ik de moeite waard.Open mond
en we hebben zoveel eekhoorns gezien en herten.
     IMGP5958     IMGP5961

en toen we bij de rivier waren gingen we een stok pakken.
die stok was echt nodig want ik was 0 keer gevallen maar zonder die stok lag ik nu in het ziekenhuis.
en we zijn naar de kloof gegaan en verder kwamen we niet maar er stond een hele harde stroming.Open mond
op de terug reis kwamen we precies bij de bus.
toen we net in de bus zat zagen we zo’nhele grote flits daarna geen 2 seconden later hoor de we een hele hele grate knal.
wordt vervolgdVerhit

Comments

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook