Roadtrip Sicilië – Dag 22 & 23

Donderdag en vrijdag 26/27 september 2019
Santa Flavia – PalermoSavignone

Voorlopig even de laatste keer dat we op Sicilië wakker worden. Laatste dag dus op het eiland. Omdat we vanavond op de ferry geen internet hebben schrijf ik dit op het moment dat we al weer een dag verder zijn. Maar eerst deze dag dus. Normaal hadden we om 10.00 uur dit stulpje moeten verlaten, maar Vincenzo is niet zo moeilijk. Ga maar wanneer je zin hebt. Ik krijg toch pas maandag weer gasten. Dus zijn we tot 13.00 uur gebleven. Zon, zwembad en lui.

Daarna de auto weer vol en met pijn in het hart afscheid van deze unieke locatie genomen. De kustweg naar Palermo gevolgd en in 3 kwartier waren we bij de haven waar de ferry vertrekt. Dit keer varen we met GNV line. Auto op de parkeerplaats gezet en lopend naar het centrum. Daar een hop-on hop-off bus gecharterd. We waren de enige.

Rondje van een uur om een snelle indruk van deze maffia stad te krijgen. Behalve een paar statige gebouwen waren we niet echt onder de indruk.

Maffia monument (voor de slachtoffers)

Later werd dat beter toen we in de buurt van het Massimo Teatro de kleine straatjes in gingen. Gezellig. Nog steeds spijt dat we niet op tijd gekeken hebben voor kaartjes voor dit indrukwekkende theater. Maar ja, weer een reden om terug te gaan naar Sicilië.

Massimo Teatro

De boot vertrekt om 23.00 uur en we konden vanaf 19.00 uur inrijden. 19.30 reden we de poort door en vervolgens hebben we 2,5 uur naast de boot in rijen van 4 opgesteld gestaan. Les voor de volgende keer. Uur voor vertrek aankomen is vroeg genoeg.

Eenmaal aan boord de hut opgezocht en spullen neergezet. Dat ziet er goed uit. Grote kamer en in de gauwigheid ook een positief oordeel over de netheid van deze veerboot. Het lijkt net een cruiseschip.

Afijn nog een drankje gedaan, boot vanaf dek de haven zien verlaten en de kooi in.

Dag 23 Palermo -Savignone
Wakker worden ergens tussen Rome en Sardinië in. We zijn nog niet op de helft maar als we naar buiten kijken schijnt de zon volop. Zou wel eens de laatste stralen deze vakantie kunnen zijn dus die pakken we vandaag nog ff mee. Hebben toch niet echt veel anders te doen. We varen tot ongeveer 19.30 uur. Kosten voor dit tripje zijn 253 €. Valt eigenlijk best mee. Is incl. auto, 2 pers, buitenhut met late uitcheck. Dwz tot een half uur voor aankomst hebben we de hut. Na het ontbijt stond er nog geen water in de zwembaden en dat is er de hele dag ook niet ingegaan. Toch de hele dag aan het dek doorgebracht met zon en een windje. Prima reis.

Om 19.15 meerden we aan in Genua en net iet na 20.30 waren we van de boot af. Wat een chaos. Alle auto’s moeten keren om via de juiste richting uit te kunnen rijden.

Gewoon gewacht tot de grootste chaos voorbij was en toen rustig uitgereden. Wel wat schadegevalletjes live kunnen bekijken. Inmiddels was het donker en iets frisser. Als we nog maar te eten krijgen in dat dorp waar we overnachten.

Net iets voor 21.00 uur ingechecked in Albergo Birra (naam is al goed) en direct naar de overkant naar het restaurant. Albussa Birra. Helemaal vol maar toch nog een plekkie. Heike “Pinsa – Pesto”, een soort pizza maar dan zonder tomaten, en ik nog maar eens de Black Angus steak. Daarna was de dag over.

Morgen rijden we via Zwitserland naar Achern in Zuid Duitsland voor de laatste overnachting.

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook

5 thoughts on “Roadtrip Sicilië – Dag 22 & 23

1. Dit is al weer een reisje apart . Gewoon een cruese op zich zelf . Het hele gebeuren vond ik ook zo mooi als we naar Zweden gingen . Jullie hebben gelukkig geen schade op een spiegeltje na . Morgen laatste rit , of doe je het in 2 dagen naar huis . Ik lees het wel . Gr. Je oompje Ton.

2. Achteruit rijden was geen optie? Voor degene die dat kunnen uiteraard. Maar wel heel vreemd…ferry naar Engeland gingen we er achter in en voor uit.