Dag 4 – San Francisco – San Luis Obispo

Vanmorgen vroeg vertrokken en het hotel Radisson achtergelaten. Als we punten gaan geven voor de hotels beginnen we met deze gewoon met een 8. Er was eigenlijk niks mis mee. op naar het volgende hotel dus. Dat wordt ong. 400 Km verderop in San Luis obispo. De Dodge gestart en Tom Tom een “Via” bestemming gegeven want we wilden niet over de snelweg maar over de Highway 1. Dit is de weg die langs de kust loopt. Tot Salinas hebben we wel snelweg gereden en daarna kwam de kustweg. Meteen gestopt bij het plaatsje “Carmel” want ontbeten hadden we nog niet. Een piepklein Engels restaurantje gezocht en daar een Engels ontbijt genoten. Heike niet, die wilde iets van Havermoutpap. Je moet er van houden.

IMGP5509
IMGP5511
Nog een rondje door Carmel gelopen en ook nog even op het strand geweest. Wel met de jassen aan want koud is het nog steeds. Dat was overigens wel jammer want de uitzichten waren door bewolking wel minder. Tis nie anders, het zal toch nog wel een keer warm worden of gaat het deze zomer voor de eerste keer vriezen in Las Vegas. We wachten af. Na Carmel de Highway 1 vervolgd
IMGP5513 IMGP5514
en af en toe bij een Vista point gestopt om zeehonden of zeeleeuwen te zoeken. Op enig moment ook een hele kudde zeeleeuwen gezien. Lagen gewoon lekker op het strand te luieeren. Best geinig.
IMGP5532 IMGP5538
Omstreeks 15.30 waren we in ons 2e hotel in San Louis Obispo.
Het Best Western Royal Oak hotel.
IMGP5550
Ingechecked en de kamer leek erg op die van het Radisson alleen het Radisson was groter. Hotel krijgt daardoor het cijfer 7 van ons. Maar wat we hier wel hebben is zon!!! En das best lekker. Dat betekent zwembroeken aan en naar het zwembad.
IMGP5542 IMGP5547
Een dik uur in het zwembad gelegen en bleek dat het merendeel van de hotelgasten Hollanders zijn. Sterker nog 1 van de gasten was een collega van Heike. De wereld is klein. Tegenover het hotel is een restaurant met de grote M.
IMGP5549
 Op verzoek van de boys daar neergestreken en genoten van een Culinair hoogstandje dat zijn weerga niet kent. Ja ja, nou de Mac hier scheelt niet veel van onze Mac. Tis alleen goedkoper maar het smaakt nog steeds naar niks. Maar de boys hebben genoten. Na deze maaltijd naar Pismo Beach getogen. Daar reden we toevallig langs een rotspartij aan de kust die volledig bevolkt was met honderden pelikanen.
IMGP5554 IMGP5558
 Hier nog even rond gehangen en daarna naar huis. Iedereen weer moe. Morgen gaan we landinwaarts naar Barstow.

Marco’s 1ste review

21-7-2008 17:03:02
Hier dan mijn eerste stukje in het weblog. Tot nu toe gaat de reis perfect, en zijn er nog geen problemen. De reis met het vliegtuig naar San Fransisco was wel ietsje te lang. We zijn de dag na de lange vliegreis naar San Fransisco geweest. Wat mij opviel is dat het weer heel onstabiel is, in de buitenwijken van San Fransisco was het meestal bewolkt, in de stad zelf kwam ’s middags in periodes de zon door. Ik vond San Fransisco een hele mooie stad, met mooie gebouwen. We hebben veel gelopen en leuke dingen bekeken. Wat ik erg leuk vond in San Fransisco was “pier 39” en Alcatraz. Na de twee dagen in San Fransisco hadden we een lange reis naar San louis Obispo voor de boeg. Ik vond het een lange, maar zeker een mooie reis. Na 300 km werd het eindelijk mooi weer en kwamen we chillende zeeleeuwen tegen. Toen we aankwamen in San louis Obispo zijn we even lekker gaan zwemmen in ons eigen zwembad. Vandaag is het “shopping time” in een grote outlet in Pismo beach!!!!
wordt vervolgd!    Open mond

mario’s verhaal.

21-7-2008 17:19:23
onderweg zijn we even gaan eten en ik had een wafel met zoute boter.
dat was wel grappig en mijn moeder had haverhout.
toen zijn we langs de kust gereden en hebben zeeleeuwen gezien.
nou daar kom ik nooit meer wat het stonk er verschikkelijk.
het was wel grappig want 2 hadden ruzzie en een ander zat zich in het zand te scheppen.
de reis vond ik super lang duren.toen de lange reis voorbij was zijn we naar het zwembad gegaan.Verhit
en de bedden zijn ook lekker en het lijkt wel op het raddisson hotel.
(eigelijk heb ik wel heimwee naar het radisson want het was daar zo leuk!!!!!!)
wordt vervolgd

Heikes corner

21-7-2008 17:35:02
Highway 1 is echt de moeite waard. Gewoon lekker relaxed rijden vaak uitstappen en kijken. Schitterende plaatjes je bent de natuur nu eens echt dicht bij, niet zoals in een dierentuin. Carmel is voor mij echt een topper. Hoewel sommigen vinden dat ik enigzins te lyrisch over dit plekje ben ik vind het geweldig en ik moet hier vaak aan mijn moeder denken. Wat zou zij dit schitterend gevonden hebben. En nu is het shopping time we kijken er naar uit. Marco in het bijzonder die gaat vandaag grof smijten.

Comments

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook