Dag 3 – San Francisco (2)

De 2e en laatste dag in San Francisco. Over het weer hier had ik nog niks geroepen maar dat is ook niet om over naar huis te schrijven. Het is droog maar daar is het dan ook mee gezegd. Het is bewolkt, koud en het waait. Dat was gisteren zo en vandaag was het niet veel beter. Als de zon door komt is het heet maar dat gebeurt niet zo vaak. Nou ja om een stad te bezoeken is het geen probleem. Op de foto’s zien we er wat aangekleder uit en da’s misschien maar beter ook. Bloot komt nog genoeg als we naar Vegas gaan. Daar is het nu over de 40 graden.

Ok dan vandaag geen hotel ontbijt maar ergens onderweg naar de Alcatraz tour. Daar moeten we om 11.30 uur zijn. E-tickets zitten al in de pocket. Eerst even een paar plaatjes van de buitenkant van het hotel gemaakt.

IMGP5427

IMGP5428

Toen weer met de shuttle naar de airport en met de Bart naar SF tot station Embarcadero. Daar bij een Bagelshop wat Bagels en coffee als ontbijt genomen. Op de verlate Capuchino en de verbrande Bagel na was het best te doen. Frau Heike heeft trouwens laten weten wat ze van de verbrande Bagel vond. Ze kreeg dan ook meteen een nieuwe.

IMGP5433

IMGP5434

Hierdoor kwam ons strakke schema wel bijna in de war en moesten we wat doorstappen om 11.30 uur te halen. Is natuurlijk wel gelukt. Konden bijna meteen de boot op en raakten in gesprek met “Bruce Almighty”, een doorsnee Americaan die met zijn zoon een weekend in SF was en alles van ons wilde weten. Nieuwsgierig maar wel heel vriendelijk. Die “Cruise” naar Alcatraz duurt maar iets van een kwartier. Je wordt dan op het eiland gedropt en kijk maar wanneer je terug wilt.

IMGP5440

Op het eiland een film gezien over de geschiedenis van het eiland en een “audio tour” gedaan door het cellencomplex. Dit gaf echt een heel goed beeld van wat er daar allemaal is gebeurd. Als je de film “Escape from Alcatraz” heb gezien kom je zo hier en daar wel bekende dingen tegen.

IMGP5446

IMGP5447

IMGP5452

IMGP5453

Op de terugvaart nog een paar plaatjes geschoten met de skyline als achtergrond. Ook van de Golden Gate Bridge, maar net als gisteren was die weer in nevelen gehuld.

IMGP5466

IMGP5467

Weer aan land was het op naar Chinatown. Ondanks dat we voor 3 dagen openbaar vervoerkaarten hadden gekocht zijn we toch weer gaan lopen. Behoorlijk wat kilometers te voet afgelegd, maar het was zeker de moeite waard. In Chinatown waan je je echt in China. Alleen maar Chinezen, Chinese winkels en ze praten daar ook alleen maar Chinees. Erg leuk.

IMGP5476

IMGP5474

Daarna ook nog even naar Market Street waar de Westerse handel wordt gedreven. Een Diesel-store bezocht en snel weer uitgegegaan. Was niet echt goedkoper dan in Nederland. Ik dacht nog wel even een goedkope riem de scoren van $20 maar ik bleek 1 nul niet gezien te hebben. Laat maar dan.

IMGP5479

En toen waren we moe en hadden we honger. Neergestreken in John’s Steakhouse, waar we een behoorlijk stukje vlees tot ons hebben genomen. Dat hadden we dan ook wel verdiend.

IMGP5481

Na de steaks naar de Bart en via de airport-shuttel weer naar het hotel.

IMGP5488

Omstreeks 20.00 uur in het hotel. De boys hebben nog even gespetterd in de swimming pool. Daarna hebben ze een filmpje op de TV geprobeerd te volgen maar als ik zo eens naar links kijk gaan ze het eind niet halen. Wederom een fantastische dag. Morgen gaan we vertrekken naar San Luis Obispo.

Heikes corner

20-7-2008 16:14:53
Autsch!!!!! Mijn kuiten.
San Francisco is per uitstek een stad om te voet te doen. Het kost dan wel af en toe wat uithoudingsvermogen maar dan zie je ook wat. De drie dagen tickets hadden niet nodig geweest want een enkeltje cable car had het ook gedaan. SF is mooi maar ik ben er niet verliefd op geworden. Misschien omdat het weer toch wat somber was, maar wat ik wel indrukwekkend vond was Alcatraz. Met de guided tour in het Nederlands was het ook voor Mario erg leuk. Ik was ervan onder de indruk en had dit niet willen missen. Ik heb niets met crimis maar zo als zij toen behandeld en behuisd waren, was met recht “Devils home”.
China town is leuk echt en andere wereld. Je waant je in China. Lekker bij een Dim Sumki wat gegeten. $ 2.99 komplete lunch Chow Min met kip. Na wat aarzeling de jongens toch geproefd en ze vonden het leker.
Zover SF ik ben nog steeds niet omgeschakeld en ik lig nog steeds s’nachts wakker.
Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook