Dag 24 – De terugreis

En ja hoor om 05.15 wakker en om 06.00 uur in de shuttle. Alweer zoals het gepland was. Terugkijkend op deze vakantie is eigenlijk alles gegaan zoals het was gepland. 10 minuten later stonden we op het vliegveld. En dan Inchecken bij de AA balie. 12 loketten, 150 passagiers en 1 incheck-lady. Dat zet kwaad bloed bij Marco. Die snapt niet waarom al die andere loketten onbemand zijn. Hem uitgelegd dat de tickets dan 3 keer zo duur worden maar dat hielp niet. Hij had ook nog geen burger op . Ongeveer 3 kwartier gestaan toen we onze koffers mochten afgeven.

Als ze maar niet te zwaar zijn. En we hebben er ook nog 1 meer als op de heenreis. Dat viel mee. Ze waren niet te zwaar. Bij de handbagage check werden er monsters van onze bage genomen en deze werden in een apparaat gecontroleerd op explosieven. Uiteraard niks gevonden maar wel weer grappig. Na deze check mochten we naar gate 42A. Onze Boeing 767 stond al te wachten maar we hadden nog anderhalf uur. Deze tijd benut om eerst maar eens ons laatste Amerikaanse ontbijt te nemen. Na het ontbijt nog even rondgewandeld maar veel was er niet te zien. Ja, tegenover onze gate stond een ander formaat vliegtuig, Een Boeing 747. Tijden het kijken hiernaar liep iemand van ons (WE zaten er twee heel dicht tegen aan. Toen we de koffers kwijt waren gingen we naar de security check. Ja hoor, wij waren de uitverkorenen voor een extra check nadat alles al door de scanner was geweest. Iedereen werd met de hand gefouilleerd en alle bagage werd op explosieven gechecked. Met een soort denken Marco) tegen de deur naar het platform aan, waardoor er een luid alarm af ging. Er lagen een paar mensen vredig te slapen, maar dat was nu voorbij. Stilletjes vertrokken we weer en op een ruime afstand hoorden we het alarm nog minuten rinkelen.

Om precies 09.30 uur vertrok het vliegtuig van Los Angeles en het landde ook mooi op tijd in Chicago.

In Chicago hadden we een uurtje dus maar even een hapje gegeten op het vliegveld. Je weet maar nooit wat we in het vliegtuig krijgen.

In Chicago weer de lucht in voor het laatste stuk naar Brussel. Een rare vlucht dat wel. Je vertrekt daar om 16.30 uur lokale tijd en je komt hier 07.40 uur lokale tijd aan. De nacht vliegt dan voorbij. Na ongeveer 4 uur is het weer licht. Een paar foto’s geprobeerd te maken van zonsonder- en zonsopgang.

Op tijd geland en Opa was ook mooi op tijd. Alle koffers achter in de Mondeo gepropt en terug naar huis. Het regent !!! en het is 18 graden celcius. Dat is ff omschakelen. Om 09.30 uur waren we thuis.

Einde van een top vakantie.

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook