Dag 23 – Hollywood – LAX

En dan is de laatste dag toch echt aangekomen. Alle koffers weer in de auto en we verlaten het Beverly Garland Holliday Inn. Was zeker een goed hotel. Het scoorde een 8. Nadat we alles in de auto hadden hebben we in het hotelrestaurant nog een ontbijtbuffet genomen. Daarna zijn we naar Venice Beach gereden om nog een paar uurtjes op het strand te vertoeven.

Heike wilde nog een paar laatste dingetjes kopen op de boulevard en de kids en ik zijn lekker op het strand gaan liggen. De golven waren geweldig en het water was lekker. Temperatuur was zo dat er aan het eind toch nog een paar rode plekken op het lichaam zaten. Benny en Anja kwamen er ook nog even bij. Mario heeft nog een bodyboardje gehuurd en heeft een paar golven kunnen bedwingen. Omstreeks 14.00 uur moesten we helaas van het strand af omdat we de auto moesten inleveren. Parkeren hier bij het strand is trouwens niet duur. $ 7 voor de hele dag. Dat gaat je in Scheveningen niet lukken.

Van het strand af naar ons laatste hotel. Het La Quinta Inn and Suites. Dit is echt een airporthotel met airportshuttle. We moeten morgen namelijk om 06.30 uur op de luchthaven zijn. Ingechecked en heel de auto leeggehaald. De kids bleven in het zwembadhotel en wij zijn de auto weg gaan brengen naar Dollar. Dat was toch wel even een domper. Dachten we nog even rustig afscheid te nemen van onze Dodge Charger, maar daar hadden we niet zoveel tijd voor. Je rijdt de auto op de parkeerplaats voor “Return Cars” en er komt iemand met een scanner. Hij scant op twee plekken en allles was geregeld. Good Bye en tot ziens. Ik was nog niet eens uit de auto.

Die Dodge heeft ons probleemloos door onze vakantie geleid. we hebben 2346 Miles gereden. Dit is 3753 Km. Nou ja thuis staat de Mondeo weer te wachten. Ook leuk.
Van Dollar naar het hotel was 20 minuten lopen. Alvast een begin om wat junkfood-kilootjes er af te lopen. Gelukkig stond er in het hotel een koud biertje te wachten. Daarna nog anderhalf uur in de zon liggen bakken bij ons zwembadhotel. Dit ligt op de vierde verdieping. Op een afstandje kwamen op de minuut de vliegtuigen voorbij.

Nadat we de koffers geordend hadden moesten we toch wel wat gaan eten. In Tomtom niet echt een Steakrestaurant op loopafstand kunnen vinden dus dan maar de Pizzahut wat naast ons hotel stond. Toen we daar binnen stonden keken we elkaar aan en …. Nee, dit is niet de afsluiter van onze vakantie. Het stonk er al bij binnenkomst. Dus er weer uit en dan maar op zoek. De eerste de beste taxi aangeschoten en gevraagd of hij een steakrestaurant wist in de buurt. Tuurlijk wist hij dat wel en wilde ons ook wel brengen. Dit gewoon gedaan. We werden afgezet bij restaurant “Proud Bird”. Naast het vliegveld van Los Angeles en je hoefde net geen 3-delig kostuum aan om binnen te mogen. Dat kwam goed uit, want dat hadden we toevallig deze keer niet aan. Het was dus een sjieke tent. Maakt niet uit. We bestellen gewoon een lekker stukje vlees. Nou dat kwam er ook. Mario en Heike hadden een “Prime Rib of Beef” en Marco en ik hadden een “New York Peppersteak”.

Het was heerlijk. Koppie koffie na en taxi laten bellen om terug in het hotel te komen. Na 5 minuten was ie er en weer 5 minuten later liepen we ons hotel binnen. Meteen naar bed want om 05.15 uur gaat de wekker omdat we om 06.00 uur de shuttle willen hebben.
Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook