Dag 1 – Ridderkerk – Bali

Als je de tickets boekt dan lijkt het zo’n eind weg maar gisteren was het dan toch zo ver. Keurig op tijd stond het taxibusje voor de deur en met wat passen en meten pasten we er allemaal inclusief koffers in.  Inchecken verliep ook probleemloos en na een hapje eten op Schiphol richting Gate G9. Daar stond de Airbus A380 van FlyEmirates al op ons te wachten. Wat een enorm vliegtuig.

Als dat maar van de grond komt. Nou dat ging allemaal prima. Wel met een 3 kwartier vertraging de lucht in gegaan. Het toestel moest nog even “ge-deiced” worden oftewel het ijs op romp en vleugels moest nog even ontdooid worden. Daar zullen we de komende twee weken wel geen last van hebben. Maar toen dat allemaal gebeurd was zoefde deze kolos het luchtruim in en verliep de eerste etappe vlekkeloos. Na ongeveer 6 uur en een beetje tussenlanding op Dubai. Daar moesten we stevig doorstappen om de aansluiting voor de 2e etappe te halen. Wel prima geregeld. We werden opgewacht en zo’n beetje het halve vliegveld over begeleid naar het volgende toestel. Dit keer een Boeing 777-300. Stuk kleiner maar mag er toch wel zijn. Bleek qua ruimte iets krapper maar nadat onze 2 grootste reizigers een plekje met wat meer beenruimte hadden gevonden was het voor iedereen aangenaam. Iets van 9 uur vliegen van Dubai naar Bali. Hier en daar wat turbulentie, maar ondanks dat het lang was, een aangename reis. Goed verzorgd, lekker gegeten en af en toe ogen dicht gedaan.

Om 22.15 uur geland op Denpassar waar we zoals afgesproken werden opgewacht door een taxi, of eigenlijk twee. Na een beetje proppen nog 20 minuten rijden naar ons 1e onderkomen: Anada Resort in Seminyak. De eerste indruk van Seminyak is dat het wel leeft. Gezellig druk dus. Net voor middernacht in ons hotel aangekomen, ingechecked en toen eerst maar eens een douchie gepakt. Even wennen aan de temperatuur. 28 graden en tamelijk vochtig. Resort ziet er in het donker in ieder geval prima uit. Kamer heeft airco en bed een klamboe. Zal wel niet voor niks zijn. We gaan het meemaken. Na het douchen met z’n allen naar de overkant van de straat in een restaurantje een klein happie en een drankje gedaan. Uiteindelijk ging om 02.00 uur het licht uit. Morgen gaan we hier de boel eens verkennen.

Op een later moment volgen er nog fotos maar het internet werkt nog niet lekker mee.

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook

3 thoughts on “Dag 1 – Ridderkerk – Bali

1. Gelukkig is de lange vlucht goed verlopen. Veel plezier daar en ik ben enorm benieuwd naar de foto’s.