Dag 23 – St. Pete’s Beach – Everglades

Vanmorgen afscheid genomen van het Palm Crest Motel in St. Pete’s Beach. Ook hier weer en prima tijd gehad. Hadden unaniem een dikke 8 voor dit plekje bedacht. Niet vanwege de luxe, maar vanwege de faciliteiten en de ligging. Het weer was ook prima. De laatste week is nu echt ingegaan en vandaag weer richting zuiden.

Onderweg wilden we nog wel even wat strand meepikken en deden dit in het plaatsje Marco Island. We wisten namelijk niet dat hij al een eiland heeft. Het eiland staat helemaal vol met golfbanen, hele dure huizen en dito boten. We voelden ons dan ook goed thuis daar met een creditcard die het niet meer doet.

Toch hebben we de auto even geparkeerd en zijn we naar het strand gegaan. Om daar te komen moesten we nog wel even een plas door waden. Geen probleem. Watertemperatuur van 31 graden. Net een badkuip dus. Het strand was niet echt bijzonder dus na een tijdje “afkoelen” zijn we er weer vandoor gegaan voor het laatste stukkie.

Omstreeks 15.00 uur waren we in het Ivey House in Everglades – City. Bij het inchecken kregen we een vracht van informatie over wat we hier allemaal kunnen doen en eten. We hebben maar 1 nacht dus we kozen er voor om alligators te gaan spotten. Hij wist wel een plekje waar je wandelend wel alligators zou tegen komen. Daar zijn we dan naar toe gereden en omdat het regende hebben we besloten deze “sloot” (12 km lang) rijdend te bekijken. Dit was maar goed ook want de alligators waren er in overvloed en lagen vlak langs de kant of half op de kant. Het was net een attractie, zo van: he daar heb je weer een paar toeristen, we gaan er ff voor liggen”. Maar zo was het niet. Het was midden in de pampa en er was verder niemand. Je zal er maar een lekke band krijgen of zoiets. Ok, een leuk avontuurtje en aardig wat “natuurfoto’s” gemaakt. Hier bewegen ze trouwens ook. In Blijdorp ligt die ene alligator alleen maar stil.

(Op foto’s liggen ze altijd stil!!!)

Ook nog een shot gemaakt van het kleinste in bedrijf zijnde postkantoor van de USA. Dat staat dus hier in de Everglades. Grappig is dat we hier 20 jaar geleden met de bus ook al een stop gemaakt hebben en dezelfde foto gemaakt hebben.

Hierna zijn we wat gaan eten en naar bed. Morgen om 08.45 uur worden we verwacht bij Speedy’s airboat tours voor een airboat toch door de Everglades. Dat wordt vast en zeker ook fun.
Comments
Irene Witteman – 19-8-2010 15:18:08
ik wens jullie een prettige vlucht terug naar holland en ik heb genoten van jullie mooie foto/s

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook