Donderdag 4 juni 2026 : Ridderkerk – Calais (Fr) 296 KM
En dan ging het vandaag gebeuren. Hebben we alles? De vraag die we iedere keer stellen, met ja beantwoorden en er na een uur achter komen dat dat toch niet helemaal waar was. Op het moment van schrijven valt het nog wel mee. Alleen de soundbox en de tolbadge, maar goed daar komen we wel overheen.
10.45 uur vertrokken voor de eerste trip naar Calais. Westenwind (dus tegen) kracht 6 en af en toen een beetje regen.
Af en toe een buitje maar over het algemeen droog.
Kort voor Brugge even volgetankt. Prijzen zijn hier beter dan in Nederland.

En even later op een parkeerplaats even een stop voor een lunch.
Rond 15.30 uur waren we in Calais op Camping “Calais LA Plage”. Inderdaad, 5 minuten lopen naar het strand. Af en toe was er zelfs een zonnetje.


Prima plekkie voor de nacht. Stoelen maar binnen gelaten want het waait hier nog net even iets harder dan tijdens de rit.
Nadat we gesetteld waren, op naar het strand en bij elkaar zo’n 5 km gelopen. Heen via het strand en terug via Calais city.




Tussen strand en city nog wel even een drankje en iets kleins besteld. Viel groter uit dan we gedacht hadden. Wel lekker.

Terug bij de camper nog wel even gegeten en dit verhaaltje geschreven.
Morgenochtend vertrekken we om 7.30 uur richting Ferry voor de overtocht naar Dover.

Heel leuk, veel plezier en leuke avonturen! Ik hoop dat het weer voor jullie nog opknapt!☀️☀️
Al heel wat gedaan en gezien en gegeten zo te lezen.
Over een half uurtje gaan jullie de ferry op en dan begint het avontuur in Engeland echt!
Have fun, be carefull, and don’t forget to drive left!
Groetjes, Lida
Ik lees mee hoor.
En de benzine was ook een stuk goedkoper in Engeland dan in Nederland (voor diesel waarschijnlijk ook). Veel plezier.
Morguh,
De camper trip is begonnen. Op naar zon, regen, golvende groene landschappen, smalle bijzondere wegen met die lage keien muurtjes aan beide zijden, rijden ad ‘verkeerde zijde’ vd weg en nog heel veel meer maaaaar … nu eerst succes met de overtocht!
Geniet ze en veilige reis
veeeel plezier op de boot! veilige reis!
Links rijden is één uitdaging, maar naar welke kant kijk je als eerste voordat je oversteekt of afslaat. Enjoy!! Groeten vanuit Londen
veel plezier met elkaar. goede bootreis ⛴️⛴️
❣️
Een fijne en veilige reis.
Geniet er maar van Pensionada’s.