Dag 1 – Ridderkerk – Brussel – New York

In oktober 2009 hadden we de tickets al gekocht en nu, 9 maanden later is het eindelijk zo ver. We gaan op reis. Dit keer de oostkust van de USA. Van Noord naar zuid in 28 dagen. We hebben er zin in. De voorbereidingen zijn ook in een blog vastgelegd. Als je dit wilt lezen klik dan hier of onder aan de pagina op “Previous”.

De Witjes – From New York to Miami

Eindelijk is het dan zo ver. In oktober 2009 leek het zo ver weg, maar het is toch redelijk snel gegaan. Onze vlucht zou om 10.10 uur vertrekken en je moet 3 uur van te voren aanwezig zijn. Dus om 05.15 uur reden we uit Ridderkerk weg. Oom Roel was er al om 04.45 uur dus die was wel lekker op tijd. Ja, die wel, want toen we gingen inchecken hoorden we dat we vertraging hadden. In plaats van 10.10 uur zouden we pas om 14.10 uur vertrekken. Nog eens 4 uur op de 3 uur die we ons al mogen vermaken. Positieve en negatieve opmerkingen worden afgewisseld, maar we blijven optimistisch. We mogen lunchen op kosten van American Airlines. Joepie!!!

Eerst maar eens ontbijten. Toen de banken opgezocht en geprobeerd een uiltje te knappen. Lukte half. Heike had het grandioze idee om Cluedo aan te schaffen en om de tijd te doden hebben Heike Mario en Rob het spel maar meteen uitgeprobeerd.

Marco niet want die was ergens over z’n boek in slaap gevallen. Grappig spel maar eindigde zonder winnaar. Om 12.00 uur pizzaatje gegeten en toen richting vliegtuig. Dat ie er stond was toch een soort van geruststelling,

Maar het werd toch nog iets later. Om 14.30 uur vlogen we weg. Toen we het vliegtuig binnen gingen was voor Mario ineens weer alles goed, maar daar schrijft hij zelf over. De reis zelf was op z’n “American Airlines” manier. Weinig beenruimte en voedsel wat er uit ziet alsof het al een keer gegeten is. Uiteindelijk zijn we omstreeks 16.00 uur New York Time geland, maar voor we van het vliegveld waren was het 18.00 uur. Buiten aangesproken door allerlei taxichauffeurs die ons wel naar Long Island wilden rijden. Prijzen fluctueerden tussen de 65 en 125 $. Je begrijpt wel welke we genomen hebben. Bleek een gezellige chauffeur die ons de file van de Highway wilde besparen en dwars door Queens naar ons hotel reed. In ht Ramada Inn werden we verwacht en we hebben een kamer voor 4 nachten op de 7de verdieping met uitzicht op de skyline van Manhattan. Geweldig.

(Morgen een betere foto want op dit moment is het donker en onweert het.)

Koffers neergezet en even een korte wandeling naar een `Subway` tent om de honger wat te stillen. Daar een snelle hap en terug naar het hotel. Onderweg nog wat drank ingeslagen en inmiddels ligt iedereen al in diepe rust. Kan ook wel want het is hier nu 21.00 uur, maar voor ons is het 03.00 uur ´s-nachts. Ik stop er dan nu ook mee.

Comments

Arjen – 24-7-2010 14:51:16

Een executieve die cluedo niet kan winnen. Jammer… In ieder geval blij dat jullie safe zijn aangekomen. Blik op Manhattan is cool. Mag ik ook…

Dag 1 Mario’s Story

23-7-2010 20:34:00

Ik was super zenuwachtig voor deze dag. Ik kwam dan ook gillend de trap af.

En de stemming zat er al lekker in. Ik baalde er wel heel erg van dat we 7 uur lang op een vliegveld zijn ,,jammer’’.  De tijd ging heel sloom er was niks te doen en iedereen sliep. Toen we wachtte om het vliegtuig in te stappen kwam ik een piloot tegen en hij praatte tegen mij ,,VET COOL’’. Hij zei dat ik een picture van de cockpit mocht maken. ik was toen meteen blij. Ik was al een beetje zenuwachtig maar na dat ik wist dat ik de cockpit mocht zien had je mij moeten zien. De foto’s staan er hoop ik al op ik mocht in de stoel van de piloot gaan zitten met een pet op en mocht het stuur vasthouden. Ik zakte bijna van zenuwachtigheid in elkaar.

Ik kreeg zelfs een soort van kleine uitleg van de instrumenten van de cockpit. ,,WAUW’’.

Al die knopjes knap hoor om te weten wat alles is. De vliegreis duurt lang maar ik was al blij dat ik in de cockpit mocht zitten. Dit is wel iets wat ik nooit meer van mijn leven mee ga maken. alleen het eten is op z’n zachts gezegd slecht. tot de volgende X.

Comments

Arjen – 24-7-2010 14:53:51

Cool. Ja je zou toch zeggen dat er wat dat betreft toch een gat in de markt ligt voor McDonalds of Burger King: de Air Burger of zo.

Deel onze verhalen met je vrienden...Share on facebook