Woensdag 24 Juni : Bradford-on-Avon
Als ik dit tik is de donderdag ook al bijna voorbij. Maar deze 2 afgelopen dagen was het hier zo heet dat we weinig tot geen inspanning hebben geleverd. Nou ja, niet helemaal waar. Vandaag zijn we toch even op de fiets gestapt om naar het eerste de beste dorpje te rijden. 20 minuutjes en op de fiets met rijwind is het eigenlijk best lekker. Maar voordat alles even naar de kapper geweest en met de drone vastgelegd.


We hebben in Bradford-on_Avon de fietsen geparkeerd en zijn de locale “Tourist Information” binnengelopen. Ik heb het woord “Mand” nog geprobeerd te introduceren bij de meneer achter de balie, maar hij sloeg er niet op aan. Hij was zo blij iemand te zien dat hij het hele verhaal van dat dorp aan ons ging uitleggen. Moet je voorstellen; 35 graden binnen, buiten een grasmaaier die het goed verstaan onmogelijk maakte en een gepensioneerde dorpsbewoner die dat allemaal niet deerde. Kortom, na 10 minuten aangegeven dat we echt wel genoeg wisten en dat we ook nog tijd nodig hadden om e.e.a. te bekijken. Hij bleef een beetje beteuterd achter. Toch nog een uurtje door het dorp gebanjerd en zoals we al meer gezien hebben heeft ook hier de tijd wel even stilgestaan. Ik zal het met wat foto’s illustreren.






De rest van de middag in de schaduw doorgebracht en af en toe een plons in ons riviertje. Goed besluit geweest om hier te blijven. Oh ja, tussendoor nog even de camping gesponsord door een Creamy Tea te doen. Thee met zelfgemaakte Scones, Clotted cream en jam. Caloriën kom maar op. Maar wel lekker.

Donderdag 25 juni : Niks doen
38 graden vandaag. Ook in de camper dus. Op dit moment (22.00 uur) is het nog 31,8 gr. Ik blijf nog wel even buiten. Vandaag dus weer een relaxdag. Luieren en afkoelen. Hoogtepuntje van de dag was het diner met live music. Ik was wel zelf de band maar doet er niet toe. De zalm was goed.

Morgen moeten we hier toch echt weg. Stonehenge en Salisbury zit er niet in. We proberen wel vroeg te vertrekken en onderweg (na 40 km) een stop te maken bij Avebury. Dat is een soort Stonehenge maar dan groter. Het dorpje is tussen de stenen ingebouwd. Maar dan moeten we wel vroeg opstaan want het is een behoorlijk stuk naar Londen en voordat we daar de camping (Abbye Wood Camp & Motorhome Club) oprijden breng ik ook de fietsen nog even bij de plaatselijke fietsenmaker. Ik heb een afspraak gemaakt dat ie de remmen van beide fietsen vernieuwt. Begint namelijk onverantwoordelijk te worden.
Nu nog even stukkie voetbal kijken. Duitsland / Curacao en misschien nog een beetje Nederland. Voorspelling is 5-1 tegen Tunesië
